Kris Peeters

Persoonlijke informatie
Kris Peeters

Kris Peeters studeerde rechten en startte, na een korte periode als Advocaat Advocatenassistent zijn loopbaan als fiscaal adviseur bij de UNIZO-studiedienst. Maar iedereen kent hem beter als Gedelegeerd bestuurder en spreekbuis van UNIZO. In 2004 verliet hij UNIZO om Vlaams minister van Openbare Werken Energie, Leefmilieu en Natuur te worden. Op 28 juni 2007 volgde hij Yves Leterme op als Minister-president van de Vlaamse regering. In 2009 werd hij opnieuw verkozen als Minister-president van de Vlaamse regering.

Na de verkiezingen van 2014 verhuisde Kris Peeters van het Vlaamse naar het Federale niveau, waar hij Federaal Vice-premier werd, en minister van economie, werk en consumentenzaken.

Sinds 1 januari 2007 is hij tevens gemeenteraadslid.

Klik op één van de foto’s om te vergroten ›

Contact informatie
info@peeters.fed.be
Partijgegevens
Federaal vice-premier en minister
gemeenteraadslid
Gemeenteraad
Minister
Waar sta ik voor?

Ik sta voor een warm en welvarend Vlaanderen en België. Een Vlaanderen dat door daadkracht en door de inzet van iedereen tegen 2020 bij de top van Europese regio’s behoort. Een België dat zich kan meten met de rest van de wereld. Dat wil ik waarmaken door nauwe samenwerking met alle belanghebbenden.