Koen Van den Heuvel

Leemgaard
2870 Puurs
Bornem

Koen is geboren op 01/08/1964 te Bornem. Hij studeerde klassieke humaniora aan het Sint-Jan Berchmansinstituut te Puurs. Aan de Katholieke Universiteit Leuven behaalde hij de licenties economie en politieke wetenschappen.

Hij is sinds 1989 Puurs gemeenteraadslid, was schepen van Jeugd, Cultuur en Financiën (1992- 1997). In 1997 werd hij burgemeester en in 2000 behaalde hij met een sterk vernieuwende lijst, een absolute meerderheid.

In 2006 werd de absolute meerderheid versterkt tot zo'n 57 procent. Koen zelf werd regionaal stemmenkampioen met meer dan 30% van de stemmen.

Koen doet als burgemeester de Algemne Coördinatie en heeft volgende bevoegdheden: Burgerlijke Stand, Financiën, Ruimtelijke Ordening, Personeel, Veiligheid, Politie en Brandweer.

In 2004 werd hij verkozen als Vlaams volksvertegenwoordiger voor de kieskring Provincie Antwerpen.

In 2009 werd hij opnieuw verkozen als Vlaams volksvertegenwoordiger. Zijn prioriteiten: de begroting en financiën, economie, innovatie, werk en werkgelegenheid en sociale economie.

Klik op één van de foto’s om te vergroten ›

Contact informatie
Partijgegevens
Burgemeester
Gemeenteraad
Vlaams volksvertegenwoordiger
Waar sta ik voor?

Ik geloof in de positieve kracht van mensen. Daarom wil ik kansen geven aan mensen die op een positieve en constructieve manier samenbouwen aan  Puurs als een warme, gezellige en veilige leefgemeenschap.  Geen negativistisch oeverloos gedram, we moeten met vertrouwen naar de toekomst kijken.

Constructief werken betekent werken in overleg met mensen. Mensen moeten enthousiast betrokken zijn bij het Puurse verhaal. Constructief werken betekent ook een duidelijke visie omzetten in concrete projecten.  Geen grote theorieën en vage beloftes, maar wel concrete projecten die het leven van mensen daadwerkelijk aangenamer maken.